måndag 13 april 2015

Naiv tanke

En gång i tiden trodde jag att mitt liv skulle ändras drastiskt pga. av min viktminskning… Jag var kanske naiv. Såhär i efterhand känner jag att jag nog hade fel. Det går liksom i samma spår. Bara lite mindre klädstorlekar.  (Å så var det ju en aningen lättare att ta sig förbi folk i biografbänken i lördags :P )
Inga killar som slänger sig varken över mig eller framför mig
Inga jobberbjudanden som haglar över mitt huvud
Inga bankonton som svämmar över

INGEN förändring.

Tänkte så sent som idag (vilket nu väl var i fredags (10.4.) att undrar vad folk tror. Hur de tror mitt liv är.


Jag kom hem… hade varit å handlat å uträttat ärenden på posten. På gården var en man som tydligen jobbade för fastighetsservicen, medelålders, men snygg. Han log å hälsade å jag gjorde detsamma. Så att han slängde frågande blickar efter mig…som han nog borde känna mig…  Rätt propert klädd var jag också.. Mörka jeans, Den långa svarta jackan. De italienska skorna. Den blåa väskan från Converse över axeln. Å en papperskasse (för jag verkligen hatar plastpåsar) i var hand. Kastade en extra blick på mig själv i dörrglaset innan jag äntrade trapphuset, rätt snygg syn som mötte mig egentligen, så DET var ju en förändring… Men ja, fick väl nog saker att se lite bättre ut än verkligheten. Image is everything, eller nåt sånt…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar